Ich finde da irgendwie keinen Hinweis auf eine Neuauflage der Wilga.
Es geht auf dieser Website offenbar nur um Service, Ersatzteile und ähnliches.
Die Wilga 35 und 2000 würde ich (so wie sie sind) nicht neu auflegen. Vorher würde ich Rumpf und Fahrwerk neu konstruieren.
2006 gab es Bestrebungen, die Produktion der Wilga 2000 nach Kanada zu verlagern, die aber an EADS scheiterten.
Sealand Aviation Ltd, the primary agent in North
America for the Wilga , initiated negotiations to move
production of the Wilga aircraft to Canada. By early
2007, because of excessive cost and other contractual
limitations PZL were asking of Sealand, it became
evident that production of the Wilga in Canada was
highly unlikely. Although the Wilga has proven to be
entirely acceptable to us from an operational point of
view, continued factory/dealer support is essential.
Therefore, a decision was made by BC Executive, in
collaboration with our military partners, to no longer
consider the Wilga as a viable fleet replacement option
and for Pacific Region to reopen the search for another
aircraft to replace our aging L-19s using the same
evaluation trial process used to in the selection of the
Wilga.
Die Produktionseinstellung der Wilga 2000 im Jahr 2006 soll mit finanziellen Schwierigkeiten bei EADS im Zusammenhang gestanden haben, die durch die Probleme mit dem Airbus 380 Programm verursacht waren.
In November 2006 EADS/PZL CASA cancelled the
production of the PZL 104MA Wilga 2000 aircraft.
Speculation was that the cancellation was due to
financial problems arising from EADS (parent company
of PZL) and heavy cost overruns of the “A 380” Airbus.
Beide Zitate entstammen dem Jahresbericht 2006/2007 des Provinzkommitees von British Columbia der Air Cadet League of Canada. (Habe sehr lange danach suchen müssen.)